Wanneer je geen zin of tijd hebt om te koken, is een foodservice een fijne oplossing. Je bestelt gemakkelijk je eten online, je bepaalt wanneer het geleverd wordt en iedereen is tevreden. Jij kan rustig met je bord aan tafel zitten en hebt ook niet onnodig veel afwas met al die pannen die je niet hebt gebruikt. Deze manier wordt steeds populairder bij Nederlanders. Iedereen wordt steeds drukker en de lijnen van vaste werktijden vervagen. Wanneer je aan het werk bent tijdens etenstijd, dan is een foodservice ideaal om te bellen of online te bestellen. In de tussentijd kun jij verder met je werk en bereid iemand anders jouw eten voor. Hoe gemakkelijk wil je het hebben. Het nadeel is echter wel, met een foodservice ben je eerder geneigd om iets ongezonds te bestellen dan wanneer je boodschappen bij de supermarkt zou halen. De argumenten die voor het gebruik van een foodservice worden gebruikt zijn vaak toch wel het gemak, de snelheid en het smaakt ook nog goed. Foodservices voor de particulier en B2BFoodservice is er in allerlei soorten en maten. Er zijn foodservicebedrijven die zich richten op de particulier maar er zijn ook bedrijven die zich richten op de B2B, business-to-business. Denk hierbij aan grote bedrijven, schoolkantines en stadions. Deze bedrijven worden bevoorraad door foodservice bedrijven. Er worden kant en klare maaltijden geleverd en deze worden weer aan de particulier verkocht. Uiteindelijk komt het altijd bij de particulier terecht. Het verschil is alleen dat wanneer er bij B2B groter wordt ingekocht en dit heeft natuurlijk ook hele andere prijzen. Foodservice richt zich vooral op comfort en gemak. En dat lukt ook iedere keer weer. Mensen zijn blij dat ze hun bordje eten hebben en weer door kunnen gaan met waar ze mee bezig waren. |