Ieder bedrijf is op de hoogte van de voordelen van SEO. Meer relevante bezoekers en hogere conversies zijn de voornaamste voordelen. Dan komt er een andere vraag naar boven. Welke keuze is beter? SEO uitbesteden of zelf het roer in handen nemen? Lees hier alles over de keuze tussen uitbesteden of zelf SEO doen.
Zelf aan de slag met SEOWanneer je zelf aan de slag gaat met SEO, is het van belang om de kern van SEO goed te begrijpen. Search Engine Optimization (SEO) draait om het verbeteren van de online zichtbaarheid van een bedrijf. Een bedrijf dat online vindbaar is, genereert meer relevante bezoekers. Relevante bezoekers zijn converterende bezoekers. Dit maakt SEO voor ieder bedrijf interessant. Nu je op de hoogte bent van het belang van zoekmachine optimalisatie, is het tijd om wat dieper in de materie te duiken. Als ondernemer wil je zo hoog mogelijk in de zoekmachine terecht komen. Bezoekers kijken niet verder dan de eerste pagina. Het doel is dus om zo hoog mogelijk op pagina #1 terecht te komen. De volgorde van de posities op de zoekresultatenpagina, wordt bepaald door Google. Of beter gezegd, door het algoritme van Google. Het algoritme bestaat uit honderden ranking factoren. Deze ranking factoren zijn onder te verdelen in 3 categorieën. Linkbuilding, techniek en content. Wanneer je zelf aan de slag gaat met SEO is het van belang om in elke categorie zo veel mogelijk factoren te optimaliseren. Content kan niet zonder techniek en linkbuilding. Andersom werkt het ook zo.
SEO uitbestedenOm de techniek, linkbuilding en content van een website te optimaliseren, is veel kennis nodig. SEO evolueert iedere dag. Het vergt tijd om van alle updates op de hoogte te blijven. Om deze reden kiezen bedrijven er vaak voor om SEO uit te besteden. Dit kan bij een SEO bureau of een SEO specialist. Het uitbesteden van SEO creëert ruimte voor ondernemers om écht te kunnen focussen op de corebusiness. Wat is de betere keuze? Dat hangt van jouw situatie af. Het voordeel van SEO zelf doen is dat jij degene bent die het bedrijf het beste kent. Je behoudt te allen tijde de controle omtrent onder andere strategische keuzes en het budget. Een voordeel van SEO uitbesteden is dat je in één keer hoogwaardige SEO uitvoert. Hoogwaardige SEO is een langetermijnstrategie. Zoals je #1 posities niet in één dag bereikt, verlies je ze ook niet in een dag. Weeg voor jouw bedrijf de voor- en nadelen af. Baseer daarop je keuze!
|
https://ralfvanveen.com/ |