De eerste pagina van Google is een zeer gewilde plek, met 71% van organisch verkeer dat op de eerste twee pagina’s klikt. Dit is geen geringe prestatie: 71% van alle klikken op Google vindt zijn oorsprong op de eerste pagina. Dus wat kunt u doen om ervoor te zorgen dat uw website op de eerste pagina staat? Hier zijn tips die u kunnen helpen uw doel te bereiken. Lees verder voor meer informatie! š
Trefwoorden opnemen in uw URLHet opnemen van trefwoorden in uw URL zal Google helpen de inhoud van uw pagina te identificeren en gebruikers beïnvloeden om op uw link te klikken. De URL verschijnt tussen de titel en de metabeschrijving in de zoekresultaten, dus een duidelijke, trefwoordrijke URL zal gebruikers aanspreken en de kans vergroten dat u op de eerste pagina van Google verschijnt. Het opnemen van trefwoorden in uw URL is ook goed voor de afbeeldingen op uw website, die alleen Google kan zien als ze alt-tags hebben. Het vergt werk, tijd en consistentie om op de eerste pagina van Google te komen. Echter, als u vastbesloten bent om de sprong te maken, moet u zich richten op het opbouwen van autoriteit en betrouwbaarheid in uw branche. Het gebruik van de diensten van THAT Agency kan uw bedrijf dichter bij de top brengen. Wij hebben verschillende bedrijven geholpen de sprong naar de eerste pagina van Google te maken en wij kunnen u ook helpen.
Responsive ontwerpEen website die gebruik maakt van responsive design zal waarschijnlijk hoger scoren in de zoekmachine resultaten voor mobiele apparaten. Dit komt omdat Google mobile-first indexing gebruikt om de zoekrangschikking te bepalen. Daarom is responsive design een must voor elke website die goed wil scoren in de zoekresultaten. Mobielvriendelijke sites reageren op schermformaten en apparaten en hebben dezelfde inhoud, vormgeving en navigatie. Het kan ook worden gescheiden in een mobiel-geoptimaliseerde versie en desktop-versie. Een goed ontworpen website zorgt ook voor een positieve gebruikerservaring. Een tevreden gebruiker zal waarschijnlijk converteren naar een betalende klant. Google hecht meer belang aan websites die haar gebruikers gelukkig maken. Responsive websites zijn gemakkelijk te navigeren, snel te laden en gemakkelijk informatie te vinden. Gebruikers zijn ook eerder geneigd informatie te delen en zich bezig te houden met inhoud. Bovendien zijn responsive websites waarschijnlijk sneller dan niet-responsive websites, wat hen zal aanmoedigen om te blijven en opnieuw te bezoeken.
Pay-per-click advertentiesAls u op de eerste pagina van Google wilt verschijnen, kunt u gebruikmaken van pay-per-click advertenties. Met Google Ads kunt u automatisch bieden op zoekwoorden en zoekopdrachten op locatie, zodat uw advertentie boven uw concurrenten wordt weergegeven. Door uw website vroeg in de zoekresultaten te krijgen, krijgt u meer bezoekers naar uw site. U kunt er ook voor kiezen om relevante kijkers en zoekwoorden te targeten, waardoor uw positie op Google zal stijgen en u meer geld kunt verdienen met de verkoop van websites. Het krijgen van uw website gerangschikt op de eerste pagina van Google is een lonend doel voor elk bedrijf. De voordelen van het verschijnen op de eerste pagina van Google zijn tastbaar en kan u helpen beslissen waar uw inspanningen prioriteit in uw bedrijfsstrategie. Hoewel de zoekresultaten van Google steeds gedetailleerder worden met uitgebreide gerelateerde vragen, lokale resultaten en Kennis Panelen, is het werken om op de eerste pagina van Google te verschijnen een waardevolle investering. Naarmate u lager in de resultaten komt, nemen het aantal doorkliks en de betrokkenheid af, en daarmee ook uw investering in het bereiken van een toppositie. Als u kunt deelnemen aan een expert roundup, kan uw post viraal worden. Maar er zijn verschillende dingen om in gedachten te houden bij het deelnemen aan dergelijke posts. De eerste regel van succes is om uw bijdrage waardevol te maken voor het publiek of peers. Vermijd ook het opnemen van de gebruikelijke verdachten, zoals redacteuren van de New York Times of medewerkers van This American Life. Maak in plaats daarvan iets unieks en onderscheid u van de massa. Dan hebt u een streepje voor bij uw inspanningen. Als je nog nooit hebt deelgenomen aan een roundup, overweeg dan een zoekopdracht op basis van trefwoorden via Twitter en sociale media. Zodra u een paar potentiële deskundigen hebt gevonden, controleer hun referenties. Als ze een Twitter account hebben, bewaar dan hun gegevens in een spreadsheet. Maak kolommen voor elke roundup, en maak aantekeningen over de mensen die hebben gereageerd op uw oproep voor bijdragen.
BacklinksHet verkrijgen van backlinks van websites van hoge kwaliteit is essentieel als u wilt dat uw website op de eerste pagina van Google verschijnt. Backlinks zijn inkomende links die leiden naar de doel-URL en extra waarde bieden aan de lezers. Google erkent de waarde van backlinks en beloont ze op basis van hun relevantie. Wanneer een webpagina meer links naar zich krijgt dan een website van lage kwaliteit, wordt deze gezien als van hogere kwaliteit en krijgt deze meer erkenning. Zoekers voeren vier soorten zoekopdrachten uit. Enkele van deze types zijn navigatie (op zoek naar een specifieke website), informatief (op zoek naar informatie over een onderwerp), transactioneel (iets kopen), en commercieel. Mensen voeren navigatiegerichte zoekopdrachten uit wanneer ze op zoek zijn naar een specifiek product of een specifieke dienst, en informatiegerichte zoekopdrachten (waarbij ze informatie zoeken om hen te helpen een beslissing te nemen).
|